Danas je više od 90 posto američkih, ali samo 14 posto europskih i 12 posto japanskih novih automobila s automatskim mjenjačem…
Dobro je znati da je prvi automobil s automatskim mjenjačem bio Oldsmobile Custom 8 Cruiser, predstavljen 1939., ali pritom mislimo na prvi visokoserijski automatski mjenjač u automobilskoj povijesti. Naime, prvi automatski mjenjač, u širem smislu ugrađen je 1904.!
Oldsmobile Custom 8 Cruiser se počeo proizvoditi 1940. Imao je automatski mjenjač GM Hydra-Matic, s automatskom spojkom i hidraulički upravljanim planetarnim prijenosnikom, zaduženim za dva stupnja naprijed i jedan natrag.
Prvi automatski mjenjač s hidrodinamičkim pretvaračem momenta (kakvi su danas svi klasični automatski mjenjači), bio je Buickov Dynaflow iz 1948. Budući da hidrodinamički pretvarač može udvostručiti moment (smanjujući istodobno broj okretaja na pola) takav je mjenjač u početku imao samo dva stupnja naprijed.
To je pojednostavilo konstrukciju i povećalo pouzdanost. Potom od sredine 1950-ih do početka 1980-ih bio je standard s tri stupnja, a potom se počelo povećavati na četiri, pet, šest, sedam, osam… sve do deset.
Inovativni automobili (1): Renault Fuego GTX (1982.) uveo daljinsko centralno otvaranje vrata
Inovativni automobili (2): Ford Vedette (1948.) uveo MacPhersonovu opružnu nogu
Inovativni automobili (3): Renault 4 (1961.) uveo zatvoreni, stlačeni rashladni sustav motora
Inovativni automobili (4): Nash Ambassador (1938.), prvi automobil s uređajem za hlađenje kabine
Inovativni automobili (5): Packard 180 Touring Sedan (1939.): prvi automobil s klima uređajem
Inovativni automobili (6): Mercedes-Benz 260 D (1936.): prvi serijski automobil s dizelskim motorom
Inovativni automobili (7): Porsche 356 (1952.) uveo potpuno sinkronizirani mjenjač
Inovativni automobili (8): Tucker 48 (1947.) uveo disk kočnice
Inovativni automobili (9): Peugeot 403 (1955.) uveo termostatski ventilator hladnjaka motora
Inovativni automobili (10): Plymouth Voyager (1983.): prvi obiteljski minivan – monovolumen
Inovativni automobili (11): Tracta (1928.): prvi automobil s prednjim pogonom
Inovativni automobili (12): Renault 16 (1965.): prva kombilimuzina s petorim vratima