TESTIRALI SMO

Renault Koleos Initiale Paris Blue dCi 190 X-Tronic 4WD, kralj udobnosti i pravi avanturist za poslovnjake

Lagano osvježenje donijelo je i pojačanje ispod poklopca motora…

Renault i njegov najveći SUV ne traži puno razmišljanja oko izbora, ali pruža puno s aspekta automobila. Pogled u najnoviji cjenik otvara tek dilemu Intense ili Initiale Paris. Dakle, samo je o razinama opreme riječ. I cijeni, naravno. U cijenu testnog je uključeno skoro sve

Prve generacije Koleosa malo tko se sjeća, a nije ni čudo. Nudio je prilično čudan korejski dizajn, malo prilagođen europskom ukusu kako bi izvorni Samsung QM5 postao Renault Koleos. Bilo je to prije 14 godina, SUV-ovi još nisu bili ni blizu današnjoj popularnosti, ali kao što je Renault imao „nos“ za jednovolumene (Scénic) ili gradske mališane (Twingo) tako je i Koleos rani začetnik francuske marke kada se priča o SUV modelima.

Potvrda pravoga puta je došla dosta kasnije s Capturom i Kadjarom, a tu je sada prostor i za najvećega – Koleosa. U Hrvatskoj su od QM5 puno bolje prolazili neki drugi Samsungovi proizvodi. Ni danas Koleos nije prodajni hit, barem ne u Hrvatskoj, ali je jedna sasvim druga, bolja i uspješnija priča od prethodnikove.

Druga generacija je predstavljena 2016. u Kini, tek godinu kasnije dolazi u Europu, a testirani Koleos je redizajnirana izvedba s kraja prošle godine. Budući da je od predstavljanja do redizajna prošlo tek dvije godine, ne možemo reći da ima nekih većih vizualnih promjena, niti izvana, niti iznutra. Renault se na ovaj potez odlučio prije svega zbog izmjene motorizacije.

Dojam je kako je ogromnih proporcija, ipak u ovom razredu traži šansu pokraj X-Traila, Kodiaqa i ostalog društva…

Koleos je dostupan s dva motora, 1,7-litrenim snage 150 KS i 2-litrenim Blue dCi snage povećane sa 175 na 190 KS. S obzirom na situaciju na tržištu, a vjerojatno i prema izboru kupaca prema najnovijem cjeniku iz kolovoza manjeg motora nema u ponudi. Nudi se samo dvolitreni s CVT mjenjačem, pogonom na sve kotače (uključuje se prilično neuglednim prekidačem skrivenim na armaturi negdje u predjelu lijevoga koljena) i dva paketa opreme.

Još snažniji dizelski sklop od 190 KS, nije ni malo žedan, kako bi se očekivalo…

Kad neki Renault ima opremu Initiale Paris onda je teško naći nešto za što biste doplatiti. U slučaju testnog automobila to je bila metalik boja (nova u ponudi Millesime crvena) i paket Winter IP s grijanjem stražnjih sjedala, vjetrobranskog stakla i upravljača. Sprijeda je Koleos pravi i prepoznatljivi Renault s karakterističnim dnevnim svjetlima C oblika, dosta kroma, velikim logom na sredini ispod kojega, kao na spoju prednjega blatobrana i vrata stoji elegantna oznaka Initiale Paris. Bok otkriva nove, Kavea 19-colne naplatke, još malo kroma i želju dizajnera da stražnji poluprofil malo i sramežljivo podsjeća na neke njemačke modele. Nije to loša ideja, budući da ljudi poprilično trzaju na taj dizajn.

Interijer djeluje otmjeno, pogotovo zbog sjedala obloženih sivom Nappa kožom i ukrasnim prošivima. Prednja se podešavaju električno, vozačevo se odmiče od upravljača kako bi se lakše izašlo, grijana su i ventilirana. Pogled na ploču s instrumentima je vrlo dobro poznat što i nije 100% dobro jer sadrži stari i okomiti R-Link 2 zaslon koji solidno radi, ali sve dok ne sjednete u novi Clio i uvjerite se kako tamo funkcionira Easy Link. Odlično je pak što Koleos nudi jako puno prostora i udobnosti putnicima (otraga za koljena čak 289 mm). I to za njih maksimalno pet jer nema opcije sa sedam sjedala.

To je ipak teren za Grand Scénica i X- Traila. U skladu s tim je prtljažnik izdašnih dimenzija s minimalno 579 litara obujma. I dok punih ruku idete s plaže shvatite koliko je korisno moći zamahnuti nogom ispod stražnjega branika kako bi se podigla vrata prtljažnika. Korisno je imati i 4×4 pogon jer se Koleos jako dobro snalazi na makadamu. Osim All Mode pogona na off road vas tjera za takve uvjete vožnje izvrsnih 190 mm udaljenosti od tla, dok kratki prevjesi pružaju savladavanje dolaznog kuta od 18 i odlaznog od 25 stupnjeva. Za svaki slučaj tu su dodatne zaštite u donjem dijelu branika.

Unatoč visokoj karoseriji i udaljenosti od tla Koleos se ne naginje previše u zavojima, a opet je vrlo udoban na lošijim cestama. CVT mjenjače baš ne volimo, a baš takav je u velikom Renaultovom SUV-u. Reagira bukom motora na svaki dodir papučice gasa, pomalo je lijen i spor, ali kad se naviknete i upoznate kako radi nije loš, ali CVT uvijek ostaje CVT. Motor je prilično glasan, ali to nećemo uzimati kao zamjerku jer ga tijekom svih dana testiranja uopće nismo čuli, ni u kom režimu rada.

Udobna i dojmljiva, sjedala nude opciju masaže, hlađenja i grijanja. Savršeno!

To zahvaljujemo fantastičnom Bosé Surround audio uređaju s 12 zvučnika. U Initiale Paris opremi je serijski, dok se u Intensu doplaćuje 6.990 kuna, ali vrijedi.

Prostora ima i više nego dovoljno, tri putnika straga će se s lakoćom smjestiti i pronaći prostor…

Rekli smo da je motor dobio dodatnih 15 KS i sad ima punih 190. Ne možemo reći da je previše, jer ipak se radi o velikom SUV-u mase skoro dvije tone. Ima 380 Nm pri 1.750 o/min, do 100 km/h ubrza 10,1 sekundu i može pojuriti skoro 200 km/h. Kad bi umjesto CVT-a bio neki drugi mjenjač Koleos bi bio još uvjerljiviji i ugodniji za vožnju. Prosjek potrošnje na testu bio je ravno 9 litara. Naglašavamo pri tome, kako je većina test termina odrađena u gradskim uvjetima…

Koleos Intense košta oko 30.000 kuna manje nego Initiale Paris. I nema Bosé audio sustav. Za testni primjerak s dodatnom opremom vrijednom 10.350 kuna i popustom od 12.000 kuna treba s računa skinuti 359.225 kuna. Puno, ali ni konkurencija nije ništa jeftinija. S druge strane, Koleos je od nedavno nedostupan za narudžbu kod domaćih trgovaca, tako da se nameće kao odličan solucija za kupnju rabljenog. Uz ‘Jahreswagen’ kategoriju u oglasu i kao takav, očekivani pad cijene, Koleos najedanput postaje stvarno dobar izbor…

POGON
Motor: turbodizelski, 4 cilindra, 16 ventila
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam:
Provrt x hod: 73.0 x 89.5 mm
Kompresija: 10.3 : 1
Snaga: 140 kW (190 KS) pri
Moment: 243 Nm pri 2000 – 5000/min
Mjenjač: CVT, bestupanjski
Pogon: na sve kotače
Start/stop: Ne

KAROSERIJA
Izvedba: SUV, C-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti:
Međuosni razmak:
Najmanja udaljenost od tla:
Cd: 0,33
Krug okretanja: 11,4 m
Masa/nosivost:
Prtljažnik:
Spremnik:
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson, kombinirani-polunezavisni
Kočnice: samov. diskovi 312 mm / 278 mm
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/55 R19

PERFORMANSE
Brzina:
0-100 km/h:
Potrošnja (EU):
Na testu: 9,1 l /100 km
CO2:    g/km

CIJENA
Testni model:
Osnovni model:

 

foto: Hrvoje Grguljaš

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj