Megane E-Tech Electric dolazi na valu uspjeha i znanja izučenog na modelu kao što je Zoe i ‘bratski’ Leaf. Atraktivni kompakt s dozom crossovera dobra je kupnja?
Monovolumeni postaju SUV modeli, a kompaktni očito crossoveri. Poznato? Pa Renault je krenuo ovim putem. Novi Megane Electric je relativno povišen model, koji donosi čitav niz kombinacija i varijacija na temu kompakt-crossover. A tu je podsjećamo i novi Espace, model koji gubi formulu minibusa i dobiva XXL izdanje nalik dobro prihvaćen Kadjar nasljednik – Austral.
Pogon na potpuno novom Mégane E-TECH Electric potpuno je nov. Razvijen unutar alijanse, koriste ga različiti partneri s malo ili bez ikakvih izmjena. Proizvedeno na dva različita mjesta: u Japanu za Nissan; i u tvornici Cléon u Francuskoj za Renault.
Tehnički gledano, ovaj model odlikuje se nizom zanimljivih rješenja. Primjerice motor je kompaktnih dimenzija i teži samo 145 kg (sa spojkom), što je 10% manje od motora koji se trenutno koristi na modelu ZOE, unatoč izrazitom povećanju snage i okretnog momenta. Podsjetimo, novi Mégane E-TECH Electric dostupan je u dvije varijacije snage – 96 kW (130 KS) i 250 Nm i snažnijim od 160 kW (218 KS), kakav je bio testirani primjerak. Isto je i s ponudom baterija, dvije su dostupne – 40 kWh i 60 kWh. Mi smo se vozili uz prisutnost veće, pa u nastavku donosimo dojmove i ostvarene dosege…
Nudi sve radosti vožnje električnim automobilom, osobito trenutno ubrzanje, koje je jednako dinamično koliko i glatko (bez trzanja). Potpuno novi Mégane E-TECH Electric od 0 do 100 km/h vozi za samo 7,4 sekunde.
Struktura baterije od 40 kWh izrađena je od 8 modula od po 24 ćelije, raspoređenih u jednom sloju. Baterija od 60 kWh sastoji se od 12 modula od po 24 ćelije, raspoređenih u dva sloja. U oba slučaja dimenzije baterije ostaju nepromijenjene, uključujući rekordno malu debljinu od 110 mm. Dolaze s osmogodišnjom garancijom. U tom će se intervalu besplatno zamijeniti ako se pogoršaju na manje od 70% nominalnog kapaciteta.
Francuzi su još prilikom prezentacije potpuno novog Mégane E-TECH Electric istaknuli kako kupcima žele ponuditi uravnotežene i optimizirane performanse, a nakon višednevnog druženja možemo reći kako su i uspjeli u tome.
U praksi to stvarno djeluje jako dobro, pogotovo u tri od četiri godišnja doba, jedino brojke dosega zimi mogu djelovati manje uvjerljivo. Naše vozačke ekspedicije do idućeg punjenja trajale su u rasponu od 240 do 300 km. Potrošnja struje na kraju testa iznosila je prema putnom računalu 20,6 kWh/100 km.
Izlet i vožnja iz Zagreba prema Mariji Bistrici možemo opisati riječima kao jednog od najugodnijih uopće. Megane Electric je iznimno udoban automobil, a dobra izoliranost samo poboljšava sveopći dojam. A vozi se na 20 colnim kotačima. Naravno, kroz put smo najviše pogled usmjeravali na brojač kilometara i status baterije. Krenuli smo s baterijom na 79% i dosegom od 223 km. Vožnja Slavonskom avenijom nije predstavljala neki potrošački problem, dok je izlazak na dionicu prema Popovcu i autocestu pokazao kako uz normalne brzine (držanje ograničenja 100 km/h) ne mora nužno značiti nestaje baterije. Kao što znamo, električne modele najviše ‘ubija’ brzina preko 130 km/h…
Dolazak na lokalne ceste i vožnja kroz Adamovec pokazalo nam je još 194 km vožnje. Osjetni pad se prezentirao s dolaskom na brdovita područja, tu je baterija baš padala. No, sustav i stupnjevi regenerativnog kočenja, ako ih pametno koristite rezultiraju povratkom na brojke koje su bile ‘pred brdom’. Renault E-Tech modeli uvijek su dobro skupljali energiju, a ta praksa se očito nastavila. Zaključno, naš ‘road trip’ završili smo s 47% baterije i preostalih 145 strujnih kilometara.
Kao promatrači, ovaj model čisti je predstavnik kompaktne klase. Nismo zaboravili na crossover duh, to više očito ne moramo ni spominjati. Elegantnog je nastupa u Night plavoj nijansi. S ukupno 420 cm duljine donosi dovoljno komocije i čak 440 litara u prtljažnom prostoru. Putnici straga sigurno bi voljeli koji centimetar više u vidu komocije, ali sama sjedala su za veliku pohvalu. Eventualno bi vozačko i suvozačko sjedalo moglo ponuditi bolju bočnu potporu.
Od ostalih stvari izuzetno hvalimo rad 12″ openR multimedije, osim dimenzijama oduševljava brzinom, fluidnošću i oštrinom grafike. Stvarno veliko bravo za Francuze. S druge strane, ‘glazbenici’ će uživati u Harman Kardon ozvučenju.
Električni modeli više nisu nikakva novost, očito je da su sve bolji. Samo da im i takva cijena bude. Megane Electric dostupan je od 38.990 eura, a bogato opremljeni testni model gotovo je punih 10.000 eura skuplji. Treba dobro napraviti kalkulaciju. I punjač u vlastitoj garaži za početak…
POGON
Motor: električni, sinkroni
Snaga: 160 kW (218 KS)
Moment: 300 Nm
Baterija: Litij-ionska (60 kWh)
Mjenjač: reduktor sa stalnim omjerom
Pogon: prednji
Start/stop: ne
KAROSERIJA
Izvedba: kompakt, C-segmenta, 5 vrata
Gabariti: 4080 x 1768 x 1505 mm
Međuosni razmak: 2685 mm
Prtljažnik: 440 / 1332 l
Cd: 0,26
Masa/nosivost: 1636/535 kg
Krug okretanja: 10,56 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Izvedba: MacPherson/polukruta osovina
Kočnice: samoventilirani diskovi 320 mm/ disk 290 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/45 R20
PERFORMANSE
Brzina: 160 km/h
0-100 km/h: 7,4 s
Doseg: 240 – 320 km
Na testu: 20,2 kWh
CO2: 0 g/km
CIJENA
Testni model: 48.690 eura
Osnovna izvedba: 38.990 eura (equilibre EV40 96kW standard charge)