EUROPSKI PIONIR GLOBALIZACIJE

Auto Union (1932. – 1948.): njemački pandan koncerna General Motors

Audi, Horch, DKW i Wanderer spojili su se u njemački mega-koncern Auto Union, koji je sredinom 30-ih stvorio fantastične bolide, uništen je u II. svjetskom ratu, a krajem 60-ih iz njega je uskrsnuo Audi

Sedam godina nakon što je autor onih besmrtnih stihova o krugovima koji se šire, Rainer Maria Rilke, dokazao da mu tijelo nije jednako besmrtno, a četiri godine prije no što će olimpijskih pet krugova posjetiti Berlin i svijetu odaslati priču o jednom sjajnom crnom trkaču i jednom osramoćenom, ljutom diktatoru, u predvečerje najmračnijeg doba njemačke povijesti, stvoren je Auto Union.

Četiri kruga su se spojila, u svijetu teško pogođenom velikom krizom bilo je teško preživjeti samostalno. DKW, Wanderer, Audi i Horch, četiri saske tvornica automobila nastavile su na tržištu kao zasebni brendovi, ali razvoj je bio zajednički, a tržišne branše odvojene. Auto Union je postao njemački pandan američkog koncerna General Motors.

I samo ime konglomerata, Auto Union, proslavljeno je odmah 1930-ih, fantastičnim, najimpresivnijim trkaćim bolidima ikada, suludo-genijalno-nemogućim konstrukcijama koje je stvorio Ferdinand Porsche. Auto Union, međutim, nije preživio II. svjetski rat. Tvornice su ostale u ruskoj zoni, Crvena armija je konfiscirala i u Majku Rusiju odvezla trkaće bolide (da, mahom, ondje nestanu i završe u starom aluminiju), po osnivanju DDR-a na ruševinama koncerna Auto Union nastali su IFA, Sachsenring, posredno Wartburg i Trabant.

Na Zapadu, samo je DKW preživio. Kad su potkraj 50-ih poželjeli probiti se u luksuzniji segment, od svih su legendarnih imena revitalizirali baš ono najmističnije, najuzbudljivije, najtajanstvenije: Auto Union. No prodaja nije išla onako dobro, dvotaktni motori bili su, osim u onoj drugoj Njemačkoj, prošlost, i vlasnik tvrtke, Mercedes-Benz, nije više želio pokrivati gubitke te ga prodaje rastućem koncernu Volkswagen, koji je ubrzo ugasio i DKW i Auto Union, a na njihovom mjestu oživio još jedno povijesno ime, Audi.

Ubrzo je počela bajkovita priča o jednom od najvećih europskih automobilskih uspjeha kasnog 20. stoljeća. I danas je Napredak kroz tehniku slogan tvrtke Audi, jedine preživjele od četiri tvrtke koje su 29. lipnja 1932. odlučile zajedno potražiti neku svjetliju budućnost.

Četiri prstena odavno su spašena iz zaborava i odabrana za znak Audi, a ponosni na svoju tradiciju, Audijevci su više od bilo koga spremni uložiti u njeno medijsko prezentiranje. Posebno pogođeni ratnim stradanjima, napravili su replike najznamenitijih izgubljenih modela.

Forsiranja nema, ravnopravno se predstavlja povijest svih pet relevantnih firmi na čijoj je tradiciji izrastao današnji Audi (peta je NSU, s kojom je Audi spojen u sklopu korporacije Volkswagen), zato ime Auto Union nije zaboravljeno i prepušteno prošlosti, nego je i danas cijenjeno i prepoznato kao dio velike priče o uspjehu brenda Audi.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj