DAF 600, prvi automobil nizozemske marke, predstavljen 7. veljače 1958. na salonu u Amsterdamu
Daf 600, dug 361 cm i širok 144 cm, pokretao se zrakom hlađenim 2-cilindarskim bokser motorom obujma 590 ccm i snage 21 KS, postizao je 90 km/h i trošio 7-8 litara, a zanimljiv je jer prvi za prijenos snage ugradio CVT (Continuously Variable Transmission).
Time je Hubert van Doorne ostvario dječački san o proizvodnji vlastitog automobila, a i Nizozemska je napokon dobila svoju prvu i jedinu velikoserijsku marku u povijesti automobila, pored nekoliko maloserijskih proizvođača.
DAF je postao prilično popularan, no mala je tvornica bez dostatnih razvojnih sredstava teško mogla dugo samostalno opstati na tržištu, te ih je sredinom 1970-ih kupio i ubrzo asimilirao Volvo. Nisu to baš bili jako dobri automobili, ali ih je Variomatic sustav automatskog kontinuiranog mjenjača bez fiksnih stupnjeva prijenosa činio tehnološki iznimno zanimljivima.
Često se pogrešno misli kako je to prvo korištenje takvog koncepta, no zapravo je britanska tvrtka Clyno još dvadesetih proizvodila automobile sa sličnim rješenjem.
Kod nas su ih zbog jednostavnosti korištenja uglavnom vozili invalidi, no u matičnoj su zemlji imali mnogo širu ulogu. Ondje su, zapravo, i najbolje funkcionirali: kombinacija anemičnih, slabih motora i bestupanjskog, lijenog mjenjača još je koliko-toliko bila podesna u ravnici, no uzbrdice su nerijetko bile nerješiv problem za prijenos snage s impregniranim gumenim remenima.
Stoga su brdovitim dijelovima Europe vlasnici DAF automobila nerijetko bili razočarani time. Snaga mu je sljedeće godine povećana na 22 KS pa je uz unaprijeđeni CVT mogao potegnuti 95 km/h.
Zbog pritužbi na manjak snage, 1961. je predstavljen DAF 750, ojačan na 30 KS, te je mogao potegnuti 105 km/h. Prvi nizozemski automobil koji je počeo stizati na naše ceste bio je DAF 33 iz 1967.
Inovativni automobili (1): Renault Fuego GTX (1982.) uveo daljinsko centralno otvaranje vrata
Inovativni automobili (2): Ford Vedette (1948.) uveo MacPhersonovu opružnu nogu
Inovativni automobili (3): Renault 4 (1961.) uveo zatvoreni, stlačeni rashladni sustav motora
Inovativni automobili (4): Nash Ambassador (1938.), prvi automobil s uređajem za hlađenje kabine
Inovativni automobili (5): Packard 180 Touring Sedan (1939.): prvi automobil s klima uređajem
Inovativni automobili (6): Mercedes-Benz 260 D (1936.): prvi serijski automobil s dizelskim motorom
Inovativni automobili (7): Porsche 356 (1952.) uveo potpuno sinkronizirani mjenjač
Inovativni automobili (8): Tucker 48 (1947.) uveo disk kočnice
Inovativni automobili (9): Peugeot 403 (1955.) uveo termostatski ventilator hladnjaka motora
Inovativni automobili (10): Plymouth Voyager (1983.): prvi obiteljski minivan – monovolumen
Inovativni automobili (11): Tracta (1928.): prvi automobil s prednjim pogonom
Inovativni automobili (12): Renault 16 (1965.): prva kombilimuzina s petorim vratima
Inovativni automobili (14): Duesenberg Model A (1921.): prvi automobil s hidrauličkim kočnicama
Inovativni automobili (15): Panhard 4 (1904.): prvi automobil s volanom!
Inovativni automobili (16): Lohner-Porsche (1900.): prvi automobil s pogonom 4×4, električnim!
Inovativni automobili (17): Tatra T77 (1934.), prvi serijski aerodinamični automobil
Inovativni automobili (18): Plymouth Valiant (1960.): prvi automobil s alternatorom
Inovativni automobili (19): Volvo PV544 (1959.): prvi automobil sa sigurnosnim pojasom u tri točke
Inovativni automobili (20): DKW F1 (1931.): prvi automobil s motorom ugrađenim poprečno
Inovativni automobili (21): Lancia Lambda (1922.): prvi automobil sa samonosećom karoserijom
Inovativni automobili (22): Mercedes-Benz 300 SD (1978.): prvi automobil s turbodizelskim motorom
Inovativni automobili (23): NSU Wankel Spider (1963.): prvi automobil s wankel motorom