Volvo PV544, neuništivi prethodnik legendarnog modela Volvo Amazon, revolucionaran po prvom sigurnosnom pojasu iz 1959. Izveden iz modela Volvo PV444 (1944.), koncipiranog tijekom II. svjetskog rata, bio je funkcionalan, razmjerno snažan i vrlo siguran, a legendarnu izdržljivost potvrđuje više od tisuću koji su još u pogonu…
Volvo PV544 predstavljen je 25. kolovoza 1958., a u povijest će ući 13. kolovoza 1959., kad je opremljen prvim sigurnosnim pojasom u tri točke, kojeg je izumio Nils Bolhin (1929. – 2002.).
Karoseriji je dodano veće, konveksno vjetrobransko staklo, s većim stražnjim prozorom kako bi se poboljšala vidljivost. U unutrašnjost je dodana nova upravljačka ploča s podstavljenom gornjom polovinom kako bi se poboljšala sigurnost unutrašnjosti.
Brzinomjer je bio u obliku ‘termometra’; crvena traka je pokazivala brzinu. U usporedbi s njegovim prethodnikom modela Volvo PV444, stražnje je sjedalo ponovno projektirano kako bi se povećala razina udobnosti i kako bi se stvorio prostor za dodatnu osobu.
Unaprijeđene su i tehničke značajke modela.
Za Volvo PV444 je (osim u Sjevernoj Americi) je bila dostupna jedino inačica s jednim motorom. Dolaskom PV544, dodana je i druga inačica. Po prvi put je također postao dostupan i ručni prijenos s 4 brzine.
Ispod površine, PV544 je neprestano poboljšavan. Značajna se promjena dogodila 1961. kad je slavni motor ‘B18’ ugrađen ispod poklopca motora, istovremeno kada je električni sustav dobio 12-voltnu struju. Volvo PV544 je postao jedan od najuspješnijih rally automobila krajem 1950-ih i početkom 1960-ih.
Volvo PV 544
Inačice: Special I, II i Sport (najučestaliji naziv) PV 544 A PV 544 B PV 544 C PV 544 D PV 544 E PV 544 F PV 544 G
Proizvodnja: 1958.-1965.
Količina: 243.990
Karoserija: limuzina s 2 vrata
Motor: 4-cilindarski, redni, OHV; 1583 ccm; 79,4 x 80 mm; 60 KS pri 4500/min ili 85 KS pri 3500/min. 1961: 1778 ccm, 75 KS pri 4500/min ili 90 KS pri 5000/min, kasnije povećano na 95 KS.
Prijenos: 3- ili 4-stupanjski, ručni prijenos polugom pričvršćenom za pod.
Kočnice: hidrauličke bubanj na svim kotačima.
Dimenzije: 4496 x 1580 x 1560 mm, međuosni razmak: 2652 mm
…
Inovativni automobili (1): Renault Fuego GTX (1982.) uveo daljinsko centralno otvaranje vrata
Inovativni automobili (2): Ford Vedette (1948.) uveo MacPhersonovu opružnu nogu
Inovativni automobili (3): Renault 4 (1961.) uveo zatvoreni, stlačeni rashladni sustav motora
Inovativni automobili (4): Nash Ambassador (1938.), prvi automobil s uređajem za hlađenje kabine
Inovativni automobili (5): Packard 180 Touring Sedan (1939.): prvi automobil s klima uređajem
Inovativni automobili (6): Mercedes-Benz 260 D (1936.): prvi serijski automobil s dizelskim motorom
Inovativni automobili (7): Porsche 356 (1952.) uveo potpuno sinkronizirani mjenjač
Inovativni automobili (8): Tucker 48 (1947.) uveo disk kočnice
Inovativni automobili (9): Peugeot 403 (1955.) uveo termostatski ventilator hladnjaka motora
Inovativni automobili (10): Plymouth Voyager (1983.): prvi obiteljski minivan – monovolumen
Inovativni automobili (11): Tracta (1928.): prvi automobil s prednjim pogonom
Inovativni automobili (12): Renault 16 (1965.): prva kombilimuzina s petorim vratima
Inovativni automobili (14): Duesenberg Model A (1921.): prvi automobil s hidrauličkim kočnicama
Inovativni automobili (15): Panhard 4 (1904.): prvi automobil s volanom!
Inovativni automobili (16): Lohner-Porsche (1900.): prvi automobil s pogonom 4×4, električnim!
Inovativni automobili (17): Tatra T77 (1934.), prvi serijski aerodinamični automobil
Inovativni automobili (18): Plymouth Valiant (1960.): prvi automobil s alternatorom