Volkswagen Passat B8, u šestoj tržišnoj godini, s izvrsno izbalansiranim dizelašem potvrđuje ‘hladnu perfekciju’ izvedbe i funkcionalnosti, s dodatnom opremom 290.676 kn – skup, ali vrijedi…
Passat osme generacije, koji je predstavljen 3. srpnja 2014. ispunio je sva očekivanja. Najavljen kao ‘kralj srednje klase’ i ‘zakon D-segmenta, to je i postao. U prepoznatljivom stilu, bez pretjerivanja, suzdržano perfektan ponudio je poznate vrline tehnologije i izvedbe iz Wolfsburga. Na solidnoj modularnoj platformi, koja je u sličnim gabaritima kao prethodna serija, uz osam centimetara veći međuosni razmak osigurala, konačno pravi limuzinski, poslovni komfor na stražnjim sjedalima. Po tradiciji, paralelno su predstavljeni osnovni model (Sedan) i karavan (Variant), jednakih gabarita, a karavan je pokrio oko trećinu ponude, nešto manje nego kod prethodne serije. Dio kupaca karavana, kojima je funkcionalnost važnija od imidža, očito su procijenili da im je pametniji izbor Škoda Octavia Combi, a ako im treba još gepeka – Škoda Superb Combi. Dužinom od 4767 limuzina je 2 mm kraća od prethodne, a karavan gotovo centimetar.
Međuosni je razmak povećan na 2791 mm (+79), što je velik dobitak za komfor i prtljažnik. Kotači su više pomaknuti prema krajevima auta, pa je prednji prevjes smanjen za 67, a stražnji za 13 mm. Karoserija je proširena na 1832 (+12) i snižena na 1456 (-14) mm. Premda je zadržan gospodski stil, koeficijent otpora zraka smanjen je na samo 0,26. Korištenjem čelika visoke čvrstoće masa je smanjena za 90 kg, a noseća je struktura očvrsnuta za trećinu. Sve su to preduvjeti za bolje performanse, veću dinamičnost i sigurnost te nižu potrošnju. Dizajn koji jače vuče na luksuz od prethodnog, najavljuje repozicioniranje Passata na više, što se jako dobro vidi u unutrašnjosti. Premda nema iznenađenja, jer je kokpit izvedbom sličan kao u Golfu VII, sve je napravljeno finije i dotjeranije, po mjeri premium segmenta. Passat osme generacije uveo je novost u biranju instrumentne ploče: Uz klasičnu, na kakvu smo navikli (školski primjer preglednosti), dobio je digitalnu kakvi je prvi pokazao Mercedes-Benz S-klase. Boljem dojmu doprinose i kvalitetniji materijali te novooblikovana sjedala.
Ergonomija je savršena, sve je filigranski precizno i dotjerano, pogotovo u redizajniranoj verziji, osvježenoj hi-tech gadgetima, naravno i ‘pametnim’ LED svjetlima. Testirali smo verziju s ‘pogođenim’ dizelašem 2.0 TDI, koji pri samo 3500/min razvija 150 KS i tu, vršnu snagu zadržava do 4000/min. Odmah zaključak: nema potrebe doplaćivati verziju od 190 KS, na koju su i veća davanja, jer ova, čini se ima gotovo toliko snage. Zbilja. Naime, neki modeli (Mazda, Kia, Hyundai) u vožnji, a i sa štopericom u ruci stvaraju dojam da imaju manje konja od deklariranog. Volkswagen, poput ovog jasno daje do znanja da je moćniji nego što piše u knjižici. To potvrđuju performanse, dojam u vožnji. Zaključak vrijedi i za vršni okretni moment od 340 Nm pri 1750 do 3200/min. Ruku u vatru bismo stavili da njutnmetara ima blizu 400. U kombinaciji s automatskim mjenjačem DSG, s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva, sve zaokružuje sliku tehničke i vozne perfekcije. Ima, naravno i bržih i dinamičnijih u klasi, ali kako se ovaj Passat vozi, kako leži, upija neravnine, ‘pegla’ zavoje, koči…
To je to.Izvrsna ergonomija uzorna izvedba u prepoznatljivom Volkswagenovom stilu olakšava vožnju. Svaki detalj pokazuje solidnost i preciznost, materijali na pragu premium izvedbe su mjera, kvalitetni, postojani i ugodni na dodir, a bez pretjerivanja. Volkswagen Passat leži i ponaša se ‘konkretno’, predvidivo, gotovo dosadno precizno. Sve je fino prigušeno i premda je ovjes Volkswagenovski krut, ugodno upija neravnine. A pod haubom je tehnička simfonija. Besprijekorno izbalansiran dizelaš snagu povećava ravnomjerno, uvjerljivo, čemu mu pomaže, što drugo reći nego perfektan prijenosnik snage – automatski DCG mjenjač, sa sedam stupnjeva i dvostrukom spojkom, koji stupnjeve mijenja, šalta brzo, učinkovito i bestrzajno. Da je tražiti preko ovog 2.0 TDI sa 150 KS, a u ponudi je i sa 190 KS i 240 KS (biturbo) ‘kruha svrh pogače’, pokazuju performanse. Premda je realna masa (izvagani testni model) čak 1,7 tona do stotke ubrzava za 8,7 sekundi i postiže 218 km/h. Volkswagen Passat dinamičnost uz uglađeno i uvjerljivo otpuštanje snage pokazuje u gradu, na zavojitoj cesti, i na autocesti.
Uvjerljiv je u svim uvjetima, iznenađujuće upravljiv i okretan u gradu, na otvorenoj cesti zavoje ‘napada’ talentom sportskog kompakta, uz gospodsku ugodnost vožnje, a na autocesti je dugoprugaš, s dovoljno žestina na zaustavnoj traci. U svim režimima pruža dovoljno rezerve snage za snažno ubrzanje. Kad se nagazi gas, ‘kickdown’, automatika automatski šalta stupanj-dva niže i Passat uvjerljivo kreće dalje, poput lokomotive brzog vlaka.. Performanse su uvjerljive već u osnovnoj postavci, a kad se izabere program S, dizelski pogon dobiva dozu žestine, uz šaltanje pri 4300/min. Osjećaj savršene kontrole, udobnost u ugodno profiliranim sjedalima, koja je bolja nego kod francuskih modela, vozaču brzo ‘uđe pod kožu’. To je, ono, prijeđete 500 kilometara u dahu, bez umora. Performansama i osjećaju sigurnosti pogoduju i precizan, konkretan i osjećajan volan te snažne, postojane kočnice, koje omogućavaju zaustavljanje pri 100 km/h za samo 35 metara. I sve što nudi, u ‘poštenom’ testnom ritmu postigli smo uz potrošnju nižu od šest litara.
Vjerujte, lijepo se može voziti s malo više od pet litara na 100 km. Dakle, prokleti bili oni koji žele ‘ubiti’ dizelaše, pogotovo ovog 2.0 TDI. Novi je model poboljšao i ventilaciju, odnosno podešavanje klima uređaja, što nije baš bilo savršeno u prvoj seriji te je uz obogaćenu opremu osjećaj vožnje, a i komfor straga zbilja na najvišoj razini. Osjećaj potpune kontrole i ‘sigurnosti bunkera’ zaokružuje dojam Passata kao limuzine baš po mjeri. Ono što je kod Passata zanimljivo da ni u čemu nije pretjeran, briljantan, a sve je posloženo perfektno. Mnogi vole pljuvati po Passatu, kao, precijenjen i to je ‘frajerski’, ali zbilja, onome tko nam ukaže na neku realnu manu ovog modela – plaćamo večeru. Čak i cijena testnog modela nakrcanog opremom i s automatskim mjenjačem od 290.676 (uvelike zahvaljujući paprenim HR-davanjima), s obzirom na sve što nudi je OK. S ručnim 6-stupanjskim šaltungom i bez doplata cijena je, razmjerno korektnih 240.626 kn.
POGON
Motor: turbodizelski, 4 cilindarski, 16V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva, sprijeda poprečno
Obujam: 1968 ccm
Provrt x hod: 81,0 x 95,5 mm
Snaga: 110 kW/150 KS pri 3500-4000/min
Moment: 340 Nm pri 1750 do 3200/min
Mjenjač: automatski, 7 st. (DSG 7)
Pogon: prednji
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: limuzina D-segment, 4V, 5 sjedala
Gabariti: 4767 x 1832 x 1456 mm
Međ. razmak: 2791 mm
Cd: 0,26
Masa: 1690/550 kg (realno)
Prtljažnik: 586-1552 l
Spremnik: 66 l
Krug okretanja: 11,4 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: neovisan, MacPherson sprijeda/Multilink straga
Kočnice: samoventilirani diskovi 320 mm/diskovi 288 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/55 R17
PERFORMANSE
Brzina: 218 km/h
0-100 km/h: 8,7 s
Potrošnja (EU): 5,3/4,1/4,4 l/100 km
Na testu: 5,9 l/100 km
CO2: 114 g/km
CIJENA
Volkswagen Passat 2.0 TDI Business: 240.626 kn (31.250 eura) … s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem
Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG Business: 290.676 kn (39.281 eura) … testni, s dodatnom opremom i 7-stupanjskim automatskim mjenjačem
Volkswagen Passat 1.5 TSI Business: 217.203 (29.352 eura) … s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem