Autobianchi Primula, među prvima je uveo koncepciju hatchbacka s prednjim pogonom i poprečno ugrađenim motorom te je bio prethodnik uspješnog modela Fiat 128 (1969.), iz kojeg je izvedena slavna Zastava 101…
U studenom 1964. proglašen je Europskim automobilom 1965. proglašen je Austin 1800, sa 78 bodova, drugo je mjesto osvojio Autobianchi Primula s 51. Koliko je konkurencija bila jaka pokazuje što je treći bio slavni Ford Mustang s 18. Autobianchi, talijanska tvrtka koju su 1955., zajedničkim ulaganjem osnovale tvrtke Bianchi, Pirelli i Fiat. Sve je osmislio veliki Gianni Agnelli, kako bi stvorio svojevrsnu Fiatovu ispostavu za napredne programe i modele, koji bi na tržište stizali i brusili se za visokoserijske modele.
Prijelomni koncepcijski model za tržište bio je Autobianchi Primula, predstavljen 31. listopada 1964. na salonu u Torinu. Zaslužan je za tehnološki napredak i novu generaciju modela Fiat, koji su krajem 60-ih (Fiat 128) i početkom 70-ih) dobili prednji pogon i poprečno postavljen motor. Hatchback s troja i petora vrata, koji je u stražnjem dijelu još imao utjecaj dizajna “repaša” osmislio je Dante Giacosa.
Autobianchi Primula je gabaritima 3785 x 1578 x 1400 mm te međuosnim razmakom od 2300 mm bio tadašnja donja-srednja, kasnije nazvana kompaktna klasa (C-segment). Po današnjim bi mjerilima to bio dvije klase manji gradski model (A-segment). Nije to bio prvi hatchback s prednjim pogonom i poprečno postavljenim motorom bio je Morris 1100 iz 1962. (za jugoslavensko se tržište sklapao u Novom Mestu kao Austin 1100). No, Autobianchi Primula je uvela dva bitna unapređenja te koncepciju, za koje joj treba biti zahvalna cijela autoindustrija.
1. Pogon ventilatora hladnjaka motora dobio je elektromotor, što je omogućili da hladnjak bude ugrađen prirodno iza prednje maske, a ne bočno uz unutrašnju stranu blatobrana. Time je poboljšano hlađenje i povećana učinkovitost motora, jer se ventilator, uz smanjene otpore pokretao samo kad je temperatura prešla 93°C
2. Genijalni Dante Giacosa riješio je problem, da u kompaktnom sklopu motor-mjenjač–diferencijal, smještenom poprečno, mjenjač koristi posebno uljno korito od motora. Mini i Morris 1100 koristili su koncepciju sa zajedničkim uljem, gdje se mjenjač također podmazivao motornim uljem. Premda je to jednostavnije, to nije bilo dobro ni za mjenjač (nizak viskozitet ulja) i motor (metalni opiljci bili su štetni za motor, bez obzira na to što je bio ugrađen magnet).
Autobianchi Primula koristila je neobičnu koncepciju podvozja. Neovisan prednji ovjes (iz vremena prije opružne noge MacPherson, koju će dobiti Fiat 128) oslanjao se na poprečnu lisnatu oprugu, a stražnji De Dion na dvije uzdužne lisnate opruge. Za pogon se iskoristila posljednja izvedenica motora iz modela Fiat 1100 D. Taj je OHV motor s tri ležaja radilice, uveden 1937. u Fiat 508 C, poznatiji kao Balilla 1100, s 1089 ccm i 32 KS. Posljednja izvedenica, za model Autobianchi Primula, imala je 1221 ccm i 62 KS.
Ručni mjenjač s četiri stupnja, potpuno sinkroniziran, šaltao se ručicom uz volan, Omogućavala je tada korektne performanse – ubrzanje do stotke za 18 s i najveću brzinu od 140 km/h. Zaslugom nove koncepcije, Primula je bila vrlo prostrana i funkcionalna za svoje gabarite, a u vožnji okretna i stabilna. Dobro kočenje osiguravala je napredna koncepcija s četiri disk kočnice (tada rijetkost).
Početkom 1965. stigao je model Autobianchi Primula Coupe, koju je dizajnirala karoserijska tvrtka Carrozzeria Touring. Motor je dvogrlim rasplinjačem pojačan na 65 KS. Taj je pouzdani, ali zastarjeli motor, 1968. zamijenjen motorom nove serije, uveden za Fiat 124, OHV s pet ležajeva radilice, s 1197 cm i 61 KS, a za Coupe s 1438 cm i 71 KS. Do početka 1970., kad se proizvodnja gasi, proizvedeno je ukupno 75.000 primjeraka.
Nasljednik Autobianchi A111, koji je istu koncepciju zapakirao u uglastu trovolumensku karoseriju, stigao je krajem 1969., paralelno s najuspješnijim modelom Autobianchi A112. Iz tih su modela izvedeni veliki uspjesi koncerna iz Torina: Fiat 128, “Europski automobil 1970. godine”, i Fiat 127, “Europski automobil 1972. godine”. Stoga je Autobianchi Primula, kao njihov tehnološki predak, jedan od najvažnijih europskih automobila novijeg doba, zaslužan za koncepciju s prednjim pogonom i poprečno postavljenim motorom, koja je uskoro prevladala, od gradske do kompaktne klase (A, B i C segment).