BYD Dolphin Surf je zanimljiv električni automobil A-segmenta, dužine 3,8 m, u klasi u koji su Citroën ë-C3. Dacia Spring, Fiat Grande Panda, Renault Twingo i Volkswagen ID.1
Nastavlja se kineska invazija na tržištu električnih automobila. Kinezi su na europsko tržište doveli zanimljiv mali automobil, koji uz tehnološki naprednu i funkcionalnu izvedbu, tržište napada s dva jaka aduta: cijena od 20.000 eura i doseg do 405 km. Tome ne mogu parirati europski proizvođač. Kinezi su se dobro pripremili na najzahtjevnije tržište, jer se ovaj model na kineskom tržištu prodaje od 2023., kao imenom BYD Seagull, u Meksiku se zove BYD Dolphin Mini. Sve je pripremljeno kako bi se ponudila i visoka kvaliteta i pouzdanost.
Dizajniran kao gradski automobil, A-segmenta, BYD Dolphin Surf (2025) mjeri kompaktnih 3,78 m duljine, 1,72 m širine i 1,54 m visine. Prednji i stražnji dio karakteriziraju kratki prevjesi. Dodatno, ironično, budući da se radi o električnom automobilu, prednjim dijelom dominira veliki otvor za hlađenje u području pregače. Iz profila, lukovi kotača i pragovi su u kontrastu s karoserijom u smislu boje. C-stup također krasi tamni element koji umjetno produžuje liniju prozora do stražnjeg stakla. Neobično ravno stražnje staklo doslovno je u sjeni izbočenog krovnog spojlera.
Unutrašnjost je na A-segment iznenađujuće prostrana i napravljena od kvalitetnih materijala. BYD je izbacio funkcije dodira i klizanja. Digitalni brzinomjer prikazan je na 7-inčnom zaslonu iza upravljača, dok 10,1-inčni zaslon iznad središnje konzole omogućuje pristup on-board izborniku. Glavne su komande preko tipki i kontrolera.
BYD Dolphin Surf (2025) pokreće električni motor od 55 kW (75 KS). Razvija se i verzija od 75 kW (105 KS), koja se na tržištu očekuje 2026.. U malom delfinu koriste se dvije baterije. Energetski paket od 38 kWh sastoji se od litij željezo fosfatnih ćelija i dizajniran je za pružanje dometa do 405 km prema kineskom CLTC ciklusu ispitivanja. Manja baterija od 30 kWh koristi natrij-ionske baterije koje ne zahtijevaju rijetke zemlje kao što su kobalt, nikal ili litij. Uz niže troškove proizvodnje, bolja ekološka kompatibilnost je još jedna prednost koja je dobrodošla. Domet od 305 km trebao bi biti moguć s ovom baterijom.
BYD će vjerojatno imati početnu cijenu od oko 20.000 eura. To ga stavlja iznad Dacia Springa (od 16.900 eura) koji se ipak ne može mjeriti s njim izvedbom, funkcionalnošću i karakteristikama., ali potkopava konkurenciju u obliku Citroëna ë-C3 i Fiat Grande Pande (od 23.300 i 24.990 eura). Zbog toga će mu najveći konkurenti, ali tek 2026. biti modeli Volkswagen ID.1 i Renault Twingo, koji će također stajati 20.000 eura.