Volkswagen Passat 1.9 TDI ili Opel Vectra 1.9 CDTI? U oba se slučaja radi o limuzinama srednje klase solidne, visoke kvalitete. Dakle, izaberite primjerak koji je u boljem stanju, a važno je pregledati sve, od limarije i podvozja, do motora i mjenjača…
PITANJE ČITATELJA
Planiram kupiti rabljeni automobil 2008. – 2009., zbog povoljne cijene. Jedna mi je opcija Volkswagen Passat 1.9 TDI, a druga Opel Vectra 1.9 CDTI. Koji je kvalitetniji, odnosno isplativiji?
ODGOVOR DOKTORA
Prvo, stari rabljeni dizelaši su riskantni, jer trebate računati s 250.000, 300.000 prijeđenih kilometara, a možda i mnogo više. Vodite računa da takve automobile, dobrih performansi i povoljne potrošnje, malo tko prodaje jer im je prošla moda.
U pravilu ih žele dobro prodati kad im se približe skupi servisi ili popravci – turbopunjač, visokotlačna pumpa, brizgaljke. Dakle jeftini i isplativi u startu (25.000, 30.000 kn…) na kraju mogu ispasti skupi i neisplativi.
Zato prije kupnje treba izmjeriti tlakove kompresije hladnog motor ali 29 bara donja je granica isplativosti. Hladan motor na leru treba raditi ravnomjerno, a pri dodavanju gasa ne smije se javljati čađavi dim. Propuštanje ulja često otkriva lose stanje, pa svježe opran motor može biti sumnjiv.
Stanje automobila provjerava se po stanju spojke (treba hvatati ravnomjerno) i podvozja. Stanje ispušnog sustava i diskova puno ‘govori’ o tome kako je automobil vožen i održavan. Oba imaju solidnu i izdržljivu limariju, ali prije svega trebate se uvjeriti da je u dobrom stanju, da nema zahrđalih mjesta i da automobil nije pretrpio karambol. To je uvijek prvi razlog da odustanete od kupnje…
To naglašavamo, jer je prvi kriterij stanje automobila. Dakle, bolja je dobra Vectra od lošeg Passata, naravno i obrnuto. U oba se slučaja radi o limuzinama srednje klase solidne, visoke kvalitete. Dakle, izaberite primjerak koji je u boljem stanju, a važno je pregledati sve, od limarije i podvozja, do motora i mjenjača.
A sada konkretno. Premda je Volkswagen Passat cjenjeniji na tržištu rabljenih, ne znači da je nužno i bolji izbor. Naime, 10 do 20 posto je skuplji i deset puta podložniji krađi nego Opel Vectra istog godišta i slične kilometraže. Stoga je nakon kupnje preporučljivo ugraditi mehaničku blokadu mjenjača, bez obzira na godine.
Različite tehnologija ubrizgavanja (pumpa-brizgaljka, odnosno common-rail) nije presudna i slične su pouzdanosti, a oba motora imaju problema sa zamašnjakom podijeljene mase. Uz to je kod Volkswagenovog osjetljiv mjerač protoka zraka, a kod Opelovog EGR ventil (za povrat ispušnih plinova).