Staro konstrukcijsko rješenje 4-cilindarskih rednih i V motora, koje olakšava izvedbu, ali povećava vibracije i trešnju, do 1990-ih koristio je Opel, a Fiat još do 2000.
Tri i pet temeljnih ležajeva 4-cilindarskog motora razlikuje stare i nove konstrukcije. Po jedan ležaj na krajevima, a treći u sredini pojednostavljuje i olakšava izvedbu, ali povećava vibriranje i trešnju motora te dinamičko opterećenje svakog ležaja.
Svi 4-cilindarski motori danas imaju koljenasto vratilo (radilicu) s pet temeljnih ležajeva, kojima je uležišteno u kućište odozdo i blok motora odozgo. Među njima su četiri ‘leteća’ ležaja, na koja su učvršćene klipnjače te se gibaju složeno, prijenosnom i relativnom rotacijom.
Stari su motori također imali četiri ‘leteća’, ali samo tri temeljna ležaja. Premda su bili masivniji, nisu omogućavali dobro uležištenje, pogotovo za veće i masivnije motore. Stoga su se više tresli, a dug vijek imali su samo uz razmjerno malo specifično opterećenje.
Zato su napušteni. Ipak, kompaktnije kućište, blok i radilica te dva ležaja manje pojeftinjuju izvedbu. Dakle, ništa nije crno-bijelo. Jedan od najpoznatijih bio je onaj serije Fiat 100, koji se od 1955. do 2000. proizvodio, s obujmom od 633 ccm, od 767 ccm.
Ugrađivao se u Fiat 600, odnosno legendarni Fićo (Zastava 750), a najsnažniju je serijsku verziju imao u modelu Lancia A112 Abarth s 1050 ccm. Takav je motor bio Opel OHV, zvani Nähmaschine (njem. šivaći stroj), na slici, koji se proslavio u legendarnoj kompaktnoj limuzini Opel Kadett B.
Bilo pa prošlo (1): Rasplinjač (karburator, fergazer), tekuće gorivo pretvara u plinovito…
Bilo pa prošlo (2): OHV: motke guraju viseće ventile, razvod popularan prije OHC-a
Bilo pa prošlo (3): Comprex, manje učinkovita alternativa turbopunjaču
Bilo pa prošlo (4): Brisači farova automobila (1970. – 1997.)
Bilo pa prošlo (5): Dinamo: električni generator koji je 1960-ih kapitulirao pred alternatorom
Bilo pa prošlo (6): Motor uzdužno straga, koncepcija koja je starije naučila voziti
Bilo pa prošlo (7): V4 motor, kompaktan paket za (najčešće) uzdužnu ugradnju
Bilo pa prošlo (8): Zračno hlađenje automobilskog motora
Bilo pa prošlo (9): Kruti ovjes (most) straga: ‘out’ u limuzini, ‘in’ u kamionu
Bilo pa prošlo (10): Razvodnik paljenja, klasični mehanički, bila su to vremena…
Bilo pa prošlo (11): Dijagonalne gume, super na blatu, loše na asfaltu…
Bilo pa prošlo (12): Usisni dizelski motori, zlatna vremena bez turbopunjača
Bilo pa prošlo (13): Paljenje motora ‘kurblom’, trebala je muška snaga i oprez
Bilo pa prošlo (14): 6-voltna električna instalacija imala je olovne baterije s tri ćelije
Bilo pa prošlo (15): Odvojena noseća šasija automobila, nekad za sve, danas u terencima i kamionima…