Volkswagen Buba, legendarni njemački Narodni auto, koji je startao 1938., a u ratu zaustavljen i prebačen na ratne inačice, preživio je i potom se proslavio spletom sretnih okolnosti…
Amerikanci i Rusi u Volkswagen su ušli 1945. Nacrti Hitlerova automobila za narod, međutim, nisu ih zanimali. Tvornicu su prepustili britanskoj vojsci, a šef je postao 29-godišnji Ivan Hirst, bojnik i optički inženjer, rođen 1. ožujka 1916. u engleskom Saddleworthu. – Rekli su mi da preuzmem neku nacističku tvornicu. Pitao sam nadređene što trebam napraviti, a oni su mi odgovorili ništa, pričao je Hirst.
Britanski bojnik, s pukovnikom Charlesom Radclyffeom, ipak nije sjedio prekriženih ruku. Kad je došao u Wolfsburg, upozorili su ga da se nalazi u nacističkom gradu, koji je vrlo opasan i nesiguran. Hirst je zbog toga stalno nosio pištolj na posao. Na odlasku 1949. radnici su mu željeli pokloniti Bubu, no Hirst je to odbio, pa su mu darovali maketu automobila kojeg je spasio.
Očistili su razrušenu tvornicu, a kako su mnogi strojevi preživjeli bombardiranje, Hirst i Radclyff prema pronađenim nacrtima brzo su pokrenuli proizvodnju modela Volkswagen Buba. Cilj im je bio konstruirati automobil za savezničku vojsku i pokrenuti ekonomiju u razrušenoj Njemačkoj. Hirst je uspio, pak, uvjeriti britansku vojsku da naruči 20.000 primjeraka modela Volkswagen Buba.
Ferdinand Porsche možda jest tvorac jednog od najpoznatijih automobila ikad konstruiranih, no bez Hirsta Buba bi bila zaboravljena i ne bi imala svoju slavnu povijest. – Nije to savršen auto, ali je bio jako dobar, pouzdan. Možda su ga malo predugo proizvodili, istaknuo je mjesec dana prije smrti, gostujući u emisiji Top Gear. Ivan Hirst je umro 10. ožujka 2000., u 85. godini.
Britanska vojska na čelu tvornice bila je četiri godine i u tom je razdoblju na cestu “izbacila” 50.000 automobila Legendarni auto Volkswagen proizvodio se od 1938. do 2003. Ukupno je u tom razdoblju proizvedeno 21.529.464 modela Volkswagen Buba. Najviše u Njemačkoj, nešto više od 15 milijuna, te još 3,5 milijuna u Brazilu. Posljednji primjerak 2003. je izašao iz tvornice u Meksiku.
Stanovnici Wolfsburga zahvalili su se Hirstu te jedna ulica u “vučjem gradu” nosi njegovo ime Tijekom rata u tvornici Volkswagen proizvodila su se vojna vozila i popravljali avioni. Njemačkoj je tvornica vraćena 1949. Hirstovim ukazom šef je postao Heinz Henrich Nordhoff, koji je prije radio za Opel, a potom je bio čelnik tvrtke Volkswagen, do smrti 1968.