Najsnažniji u povijesti (2)

Audi Quattro Sport S1 (1986.): reli monstrum s više od 600 KS

Foto: Audi

Audi Quattro, relijaška legenda s karoserijom od ugljičnog kompozita i kevlara, 5-cilindarskim turbobenzincem i stalnim pogonom 4×4, Audi je testirao verziju s više od 1000 KS

Reli se dijeli na dva razdoblja, prije i poslije modela Audi Quattro. FISA, današnja FIA, 1979. dozvolila je da se pogon na četiri kotača (4×4) koristi u relijaškom prvenstvu.

Potencijale tog pogona prepoznali su samo u tvrtki Audi. Prvi Audi Quattro 1981. imao je 200 KS, a legendarni Audi Quattro Sport S1 iz 1986., napravljen za relijašku Grupu B, više od 600 KS.

Riječ je o modelu izvedenog iz modela Audi Quattro (440 x 172 x 134 cm), ali mu je dužina smanjena na 416 cm (međuosni je razmak smanjen za čak 32 cm), a širina povećana na 179 cm. Upotrebom ugljičnih vlakana i kevlara masa mu je bila 1000 kg.

Redni 5-cilindarski turbobenzinac obujma 2144 ccm, koji je u izvornoj verziji razvijao 200 KS, pojačan ne na 220 KS (20V), potom u skraćenom i nabrijanom modelu Audi Sport Quattro na 306 KS. Potom je krenulo, model Audi Sport Quattro S1 je nabijen na 530 KS.

Do stoke je ubrzavao za 3,1 s, a s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, za samo 2,8 sekundi. U ‘overboostu’ je ispaljivao više od 600 KS, u verziji E2 Pikes Peak na više od 650 KS. Audi je testirao verziju Audi Quattra S1 i s više od 1000 KS.

Formula 1 je osamdesetih bila na steroidima, 1.5 turbo na kvalifikacijama ispaljivali čak 1500 KS

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj