GM je u Oldsmobile Jetfire Turbo Rocket V-8, potom i u Chevrolet Corvair Monza Spyder, ugradio benzinac 3.5 V8, kojem je turbopunjač Garrett T5, tlakom prednabijanja 0,34 bara, snagu povećao sa 188 na 218 KS
Oldsmobile je 1961. uveo novu paletu modela Cutlass, najmanjih u ponudi, kompaktnih po američkim standardima. Limuzina i karavan, oznake Oldsmobile F-85 Sedan i F-85 Station Wagon, dugački 4780 i široki 1819 mm bili su ‘compact’ i bio je srodan modelima Buick Special i Pontiac Tempest.
Koristili su klasičnu američku koncepciju, s motorom V8 ugrađenim uzdužno sprijeda i pogonom straga preko krutog stražnjeg mosta. Pokretao se novim motorom Rockette V8, 215 cu, dakle obujma 3531 ccm, sa središnjim bregastim vratilom (OHV) i dva ventila po cilindru aktivirana gurajućim motkama.
Razvijao je 157 KS pri 4800/min, a snaga se naga se na stražnje kotače prenosila ručnim mjenjačem s tri stupnja. No kupci su tražili snažnije verzije i automatski mjenjač, pa je motoru kompresijski omjer povećan s 8,75:1 na 10,25:1, a ugrađen je i četverogrli rasplinjač i otvoreniji ispuh.
Snaga je porasla na 188 KS pri 4800 min, za prijenos snage koristio se novi 3-stupanjski automatski mjenjač Roto Hydramatic. Performanse su bile za tadašnje američke standarde korektne – do 60 mph ubrzavao je za 14,5 sekundi (15 s do 100 km/h) te je postizao 100 mph (161 km/h).
Tada nastaje iskorak, za 1962. pripremljen je sportski model Oldsmobile Jetfire, bez središnjeg (B) nosača krova. Atraktivniji dizajn i bogatija oprem pokazivali su da je riječ o automobilu znatno boljih, po tadašnjim mjerilima sportskih mogućnosti. To je omogućavao revolucionarni motor pod prednjom haubom.
Oldsmobile Jetfire, uveden 1962., bio je prvi serijski automobil opremljen turbopunjačem. Motor Rockette V8 dobio je turbopunjač Garrett AiResearch, koji je osiguravao tlak prednabijanja 0,34 bara (po sadašnjim standardima soft-turbo). Snaga je porasla na 218 KS pri 4800/min, a još više značio je okretni moment od 407 Nm pri 3200/min.
Oldsmobile Jetfire je, s tim potencijalom i 3-stupanjskim ručnim mjenjačem, do 60 mph ubrzavao za 9,2 sekunde (9,6 s do 100 km/h), a najveća je brzina povećana na 110 mph (176 km/h). Bilo je to za tadašnje pojmove sportski. No bez suvremenih sustava za podešavanje kuta paljenja ovisno o opterećenju bio je osjetljiv na detonantno izgaranje.
Jedini način je bilo dodavanje u gorivo 50/50 mješavine metanola i vode, zbog čega ova tehnologija prednabijanja tada nije našla širu primjenu. General Motors je ubrzo isti motor ugradio u model Chevrolet Corvair Monza Spyder, straga i uz stražnji pogon.
Bio je to iskorak prije vremena, 1973. stiže BMW 2002 Turbo sa 170 KS, a 1977. Saab 99 Turbo, prvi europski visokoserijski turbo auto, je iz 1985 ccm izvukao 145 KS. Turbopunjač je nezadrživo nadirao u automobilsku industriju, što je 1980-ih ubrzala turbo-era u Formuli 1…
Inovativni automobili (1): Renault Fuego GTX (1982.) uveo daljinsko centralno otvaranje vrata
Inovativni automobili (2): Ford Vedette (1948.) uveo MacPhersonovu opružnu nogu
Inovativni automobili (3): Renault 4 (1961.) uveo zatvoreni, stlačeni rashladni sustav motora
Inovativni automobili (4): Nash Ambassador (1938.), prvi automobil s uređajem za hlađenje kabine
Inovativni automobili (5): Packard 180 Touring Sedan (1939.): prvi automobil s klima uređajem
Inovativni automobili (6): Mercedes-Benz 260 D (1936.): prvi serijski automobil s dizelskim motorom
Inovativni automobili (7): Porsche 356 (1952.) uveo potpuno sinkronizirani mjenjač
Inovativni automobili (8): Tucker 48 (1947.) uveo disk kočnice
Inovativni automobili (9): Peugeot 403 (1955.) uveo termostatski ventilator hladnjaka motora
Inovativni automobili (10): Plymouth Voyager (1983.): prvi obiteljski minivan – monovolumen
Inovativni automobili (11): Tracta (1928.): prvi automobil s prednjim pogonom
Inovativni automobili (12): Renault 16 (1965.): prva kombilimuzina s petorim vratima
Inovativni automobili (14): Duesenberg Model A (1921.): prvi automobil s hidrauličkim kočnicama
Inovativni automobili (15): Panhard 4 (1904.): prvi automobil s volanom!
Inovativni automobili (16): Lohner-Porsche (1900.): prvi automobil s pogonom 4×4, električnim!
Inovativni automobili (17): Tatra T77 (1934.), prvi serijski aerodinamični automobil
Inovativni automobili (18): Plymouth Valiant (1960.): prvi automobil s alternatorom
Inovativni automobili (19): Volvo PV544 (1959.): prvi automobil sa sigurnosnim pojasom u tri točke
Inovativni automobili (20): DKW F1 (1931.): prvi automobil s motorom ugrađenim poprečno
Inovativni automobili (21): Lancia Lambda (1922.): prvi automobil sa samonosećom karoserijom
Inovativni automobili (22): Mercedes-Benz 300 SD (1978.): prvi automobil s turbodizelskim motorom
Inovativni automobili (23): NSU Wankel Spider (1963.): prvi automobil s wankel motorom
Inovativni automobili (30): Mercedes 6/25/40 PS (1921.): prvi automobil s mehaničkim kompresorom
Inovativni automobili (31): Lancia Ardea (1948.): prvi automobil s 5-stupanjskim mjenjačem
Inovativni automobili (32): Lamborghini Miura (1966.): prvi suvremeni supersportski automobil
Inovativni automobili (34): Chrysler Imperial (1951.): prvi automobil sa servouređajem upravljača