Maserati Biturbo, sportska izvedenica modela Maserati Quattroporte, treće generacije iz 1979., pokretao se karburatorskim V6 motorom obujma 1995 ccm, koji je s pomoću dva turbopunjača IHI razvijao 180 KS pri 6000/min…
Snaga motora ugrađenog uzdužno sprijeda se 5-stupanjskim ručnim mjenjačem prebacivala na stražnje kotače. Performanse su, za to doba, bile ultrasportske – do 100 km/h je ubrzavao za 6,5 sekundi i mogao postići 215 km/h.
Kompaktnu sportsku limuzinu dugačku 4153, široku 1714 i visoku samo 1305 mm dizajnirao je Pierangelo Andreani, šef Centro Stile Maserati, a u osnovi je riječ o izvedenici modela Quattroporte III, kojeg je dizajnirao Giorgetto Giugiaro.
Osnovni je motiv ugradnje dva turbopunjača bio u činjenici da je 1979. u Italiji uveden porez od 38 posto na automobile s motorom obujma većeg od 2000 ccm. Zbog toga se za strana tržišta nudio biturbo V6 obujma 2491 ccm. Zbog zahtjeva tržišta 1984. je snaga dvolitrenog motora, ugradnjom dva intercoolera povećana na 205 KS.
Maserati je potom uveo razvod s tri ventila po cilindru, sustav podešavanja tlaka prednabijanja M.A.B.C. (Maserati Automatic Boost Control), a 1987. i ubrizgavanje goriva Multipoint, što je snagu dvolitrenog V6 povećalo na 223 KS. Sljedeći su korak bila četiri ventila po cilindru i 245 KS u modelu Maserati Biturbo 2 24V i Biturbo 4 24V.
Maserati Biturbo Bacing je 1991. nabildan na 285 KS. Inovazivan i slavan talijanski sportki model 1992. je zamijenio Maserati Ghibli.
Foto: NearEMPTiness, Mr.choppers, Ed.higgins
Inovativni automobili (1): Renault Fuego GTX (1982.) uveo daljinsko centralno otvaranje vrata
Inovativni automobili (2): Ford Vedette (1948.) uveo MacPhersonovu opružnu nogu
Inovativni automobili (3): Renault 4 (1961.) uveo zatvoreni, stlačeni rashladni sustav motora
Inovativni automobili (4): Nash Ambassador (1938.), prvi automobil s uređajem za hlađenje kabine
Inovativni automobili (5): Packard 180 Touring Sedan (1939.): prvi automobil s klima uređajem
Inovativni automobili (6): Mercedes-Benz 260 D (1936.): prvi serijski automobil s dizelskim motorom
Inovativni automobili (7): Porsche 356 (1952.) uveo potpuno sinkronizirani mjenjač
Inovativni automobili (8): Tucker 48 (1947.) uveo disk kočnice
Inovativni automobili (9): Peugeot 403 (1955.) uveo termostatski ventilator hladnjaka motora
Inovativni automobili (10): Plymouth Voyager (1983.): prvi obiteljski minivan – monovolumen
Inovativni automobili (11): Tracta (1928.): prvi automobil s prednjim pogonom
Inovativni automobili (12): Renault 16 (1965.): prva kombilimuzina s petorim vratima
Inovativni automobili (14): Duesenberg Model A (1921.): prvi automobil s hidrauličkim kočnicama
Inovativni automobili (15): Panhard 4 (1904.): prvi automobil s volanom!
Inovativni automobili (16): Lohner-Porsche (1900.): prvi automobil s pogonom 4×4, električnim!
Inovativni automobili (17): Tatra T77 (1934.), prvi serijski aerodinamični automobil
Inovativni automobili (18): Plymouth Valiant (1960.): prvi automobil s alternatorom
Inovativni automobili (19): Volvo PV544 (1959.): prvi automobil sa sigurnosnim pojasom u tri točke
Inovativni automobili (20): DKW F1 (1931.): prvi automobil s motorom ugrađenim poprečno
Inovativni automobili (21): Lancia Lambda (1922.): prvi automobil sa samonosećom karoserijom
Inovativni automobili (22): Mercedes-Benz 300 SD (1978.): prvi automobil s turbodizelskim motorom
Inovativni automobili (23): NSU Wankel Spider (1963.): prvi automobil s wankel motorom
Inovativni automobili (30): Mercedes 6/25/40 PS (1921.): prvi automobil s mehaničkim kompresorom
Inovativni automobili (31): Lancia Ardea (1948.): prvi automobil s 5-stupanjskim mjenjačem
Inovativni automobili (32): Lamborghini Miura (1966.): prvi suvremeni supersportski automobil
Inovativni automobili (34): Chrysler Imperial (1951.): prvi automobil sa servouređajem upravljača
Inovativni automobili (38): Oldsmobile Jetfire (1962.): prvi automobil s turbopunjačem
Inovativni automobili (39): Renault Voiturette (1898.): prvi automobil s kardanskim vratilom