Alfa Romeo 156, nasljednik modela 155, predstavljen 9. listopada 1997. u Lisabonu, oduševio je dizajnom i tehnologijom, revolucijom dizelskog motora…
Alfa Romeo 156 je dizajniran u Alfa Romeovom Centro Stilu od strane glavnog dizajnera Waltera de Silve s visoko zakrivljenim bokovima, retro ručkama na ulaznim vratima, sakrivenim stražnjim kvakama i velikom profiliranom maskom na prednjem dijelu prema mnogima još uvijek je jedan od najljepših automobila u svojoj klasi.
Ujedno je i među prvima naglašavala svoj coupe izgled upravo zbog stražnjih kvaka koje su bile sakrivene. Remek-djelo dizajna već je postalo klasik po svemu osim navršenim godinama, ‘Europski automobil 1998. godine’ i danas je izvrstan ‘vozački’ auto, premda se nije baš iskazao sigurnošću
Najznačajniji model u novijoj povijesti Alfa Romea jedan je od onih automobila rođenih pod sretnom zvijezdom, toliko sjajno pogođen da nikada nije pao ispod radara. Svakako, na tržištu ima jeftinih i umornih primjeraka, no i onih koje vlasnici tetoše i ne spuštaju cijenu.
‘Europski automobil 1998. godine’ (prva titula za milansku marku) dizajnerski je tour de force Waltera de’Silve, a stilski elementi poput visoko postavljenih, horizontalnih stražnjih svjetala i skrivenih kvaka stražnjih vrata bezbroj su puta imitirani.
Koliko su osnovne dizajnerske smjernice odredile razvoj automobilskih oblika u zadnja dva desetljeća, toliko je s tehnološke strane model značajan po prvom common-rail dizelašu 1.9 JTD sa 105 KS.
Većina primjeraka imala je prednji pogon, a od 2004. na običnom i povišenom karavanu nuđen je i 4×4. Od 105 do 250 KS (uz Autodeltin tretman i do 400 KS) nudili su motori od 1.6 do 3.2, benzinci i dizelaši. Nepraktični Sportwagon imao je manji prtljažnik od limuzine, ali i sjajno izgledao, kao i povišeni 4×4 Crosswagon.
Proizvedeno je oko 680.000 primjeraka svih izvedbi modela, a skladan redizajn je 2003. potpisao Giorgetto Giugiaro; postoje ljubitelji i jedne i druge generacije, no po našem skromnom sudu original je ipak ljepši. Osim prestižne GTA izvedbe kao youngtimeri još nisu skupi, a cijenu u većoj mjeri određuje stanje konkretnog primjerka nego motorizacija.
Premda ima prednji pogon, ovo je sjajan vozački automobil te je i to jedan od razloga održavanja popularnosti. Alfa Romeo 156 iza see ima i lijepe sportske uspjehe. Ponekad je nezasluženo u sjeni prethodnika Alfa Romeo 155 V6 TI, ne zbog nedostatka rezultata, nego zato što u godinama vladavine (1998. – 2003.) talijansko i potom europsko prvenstvo turističkih automobila nisu baš bilo i na vrhuncu popularnosti.
Neki od trkaćih modela nosili su oznaku GTA, mada su svi imali redne 4-cilindraše, dok je cestovna GTA rabila V6 od 3,2 litre. Danas njenim putem ide Giulija…
Inovativni automobili (1): Renault Fuego GTX (1982.) uveo daljinsko centralno otvaranje vrata
Inovativni automobili (2): Ford Vedette (1948.) uveo MacPhersonovu opružnu nogu
Inovativni automobili (3): Renault 4 (1961.) uveo zatvoreni, stlačeni rashladni sustav motora
Inovativni automobili (4): Nash Ambassador (1938.), prvi automobil s uređajem za hlađenje kabine
Inovativni automobili (5): Packard 180 Touring Sedan (1939.): prvi automobil s klima uređajem
Inovativni automobili (6): Mercedes-Benz 260 D (1936.): prvi serijski automobil s dizelskim motorom
Inovativni automobili (7): Porsche 356 (1952.) uveo potpuno sinkronizirani mjenjač
Inovativni automobili (8): Tucker 48 (1947.) uveo disk kočnice
Inovativni automobili (9): Peugeot 403 (1955.) uveo termostatski ventilator hladnjaka motora
Inovativni automobili (10): Plymouth Voyager (1983.): prvi obiteljski minivan – monovolumen
Inovativni automobili (11): Tracta (1928.): prvi automobil s prednjim pogonom
Inovativni automobili (12): Renault 16 (1965.): prva kombilimuzina s petorim vratima
Inovativni automobili (14): Duesenberg Model A (1921.): prvi automobil s hidrauličkim kočnicama
Inovativni automobili (15): Panhard 4 (1904.): prvi automobil s volanom!
Inovativni automobili (16): Lohner-Porsche (1900.): prvi automobil s pogonom 4×4, električnim!
Inovativni automobili (17): Tatra T77 (1934.), prvi serijski aerodinamični automobil
Inovativni automobili (18): Plymouth Valiant (1960.): prvi automobil s alternatorom
Inovativni automobili (19): Volvo PV544 (1959.): prvi automobil sa sigurnosnim pojasom u tri točke
Inovativni automobili (20): DKW F1 (1931.): prvi automobil s motorom ugrađenim poprečno
Inovativni automobili (21): Lancia Lambda (1922.): prvi automobil sa samonosećom karoserijom
Inovativni automobili (22): Mercedes-Benz 300 SD (1978.): prvi automobil s turbodizelskim motorom
Inovativni automobili (23): NSU Wankel Spider (1963.): prvi automobil s wankel motorom
Inovativni automobili (30): Mercedes 6/25/40 PS (1921.): prvi automobil s mehaničkim kompresorom
Inovativni automobili (31): Lancia Ardea (1948.): prvi automobil s 5-stupanjskim mjenjačem
Inovativni automobili (32): Lamborghini Miura (1966.): prvi suvremeni supersportski automobil
Inovativni automobili (34): Chrysler Imperial (1951.): prvi automobil sa servouređajem upravljača