BAS (Brake Assist System), sustav kočne potpore uveo je Mercedes-Benz S-klase (W140) 25. studenoga 1996.
BAS je elektro-hidraulički sustav kočne potporem, koji u kritičnoj situaciji uspostavlja najveću kočnu snagu neovisno o pritisku papučice te tako znatno skraćuje zaustavni put.
Brojne se nesreće događaju nepotrebno, jer vozači u prvi tren koče nedovoljno energično ili neodlučno. Kad spoznaju ozbiljnost situacije i nagaze kočnicu, često biva prekasno. Izgubljene metre zaustavnog puta teško je nadoknaditi. Bio je to motiv stručnjacima tvrtke Daimler-Benz (danas Mercedes-Benz) da početkom 1990-ih pokrenu razvoj sustava kočne potpore.
Krajem 1996. u modelima Mercedes-Benz S i SL-klase predstavljen je sustav BAS (Brake Assist System), koji u kritičnoj situaciji, neovisno o pritisku papučice kočnice, uspostavlja najveći intenzitet kočenja. Tako se znatno skraćuje zaustavni put, što je presudno za izbjegavanje nesreće. BAS je elektrohidraulički sustav napravljen na osnovi klasičnog kočnog servouređaja.
Uz pomoć membrane i komore s podtlakom (ostvarenim energijom motora) ostvaruje dodatnu silu na klipu glavnog kočnog cilindra. Bitan sklop je energetski (podtlačni) spremnik, koji u svakom trenutku raspolaže dovoljnom energijom za postizanje najjačeg kočenja.
‘Pametna elektronika’ prepoznaje paničnu reakciju vozača i neovisno o pritisku papučice kočnice uspostavlja najveću silu kočenja, na granici rada ABS uređaja. BAS se aktivira elektromagnetskim ventilom, koji u desetinki sekunde povećava podtlak u podtlačnoj komori i generira dodatnu kočnu silu.
Kočni sustav potpore djeluje autonomno i osigurava kočenje na granici fizikalnih mogućnosti (prianjanju gume i podloge), sve dok vozač drži pritisnutu papučicu kočnice. To posebice koristi kolebljivim vozačima. Nakon modela s Trokrakom zvijezdom, a od 1998. BAS je postao standardan u svim modelima Mercedes-Benz, a počeli su ga koristiti i ostali proizvođači.
Od listopada 2007. obvezan je u svim novim automobilima. Pored kratica BAS i BA, za Brake Assist, koristi se i kratica EBA (Emergency Brake Assist).
Inovativni automobili (1): Renault Fuego GTX (1982.) uveo daljinsko centralno otvaranje vrata
Inovativni automobili (2): Ford Vedette (1948.) uveo MacPhersonovu opružnu nogu
Inovativni automobili (3): Renault 4 (1961.) uveo zatvoreni, stlačeni rashladni sustav motora
Inovativni automobili (4): Nash Ambassador (1938.), prvi automobil s uređajem za hlađenje kabine
Inovativni automobili (5): Packard 180 Touring Sedan (1939.): prvi automobil s klima uređajem
Inovativni automobili (6): Mercedes-Benz 260 D (1936.): prvi serijski automobil s dizelskim motorom
Inovativni automobili (7): Porsche 356 (1952.) uveo potpuno sinkronizirani mjenjač
Inovativni automobili (8): Tucker 48 (1947.) uveo disk kočnice
Inovativni automobili (9): Peugeot 403 (1955.) uveo termostatski ventilator hladnjaka motora
Inovativni automobili (10): Plymouth Voyager (1983.): prvi obiteljski minivan – monovolumen
Inovativni automobili (11): Tracta (1928.): prvi automobil s prednjim pogonom
Inovativni automobili (12): Renault 16 (1965.): prva kombilimuzina s petorim vratima
Inovativni automobili (14): Duesenberg Model A (1921.): prvi automobil s hidrauličkim kočnicama
Inovativni automobili (15): Panhard 4 (1904.): prvi automobil s volanom!
Inovativni automobili (16): Lohner-Porsche (1900.): prvi automobil s pogonom 4×4, električnim!
Inovativni automobili (17): Tatra T77 (1934.), prvi serijski aerodinamični automobil
Inovativni automobili (18): Plymouth Valiant (1960.): prvi automobil s alternatorom
Inovativni automobili (19): Volvo PV544 (1959.): prvi automobil sa sigurnosnim pojasom u tri točke
Inovativni automobili (20): DKW F1 (1931.): prvi automobil s motorom ugrađenim poprečno
Inovativni automobili (21): Lancia Lambda (1922.): prvi automobil sa samonosećom karoserijom
Inovativni automobili (22): Mercedes-Benz 300 SD (1978.): prvi automobil s turbodizelskim motorom
Inovativni automobili (23): NSU Wankel Spider (1963.): prvi automobil s wankel motorom
Inovativni automobili (30): Mercedes 6/25/40 PS (1921.): prvi automobil s mehaničkim kompresorom
Inovativni automobili (31): Lancia Ardea (1948.): prvi automobil s 5-stupanjskim mjenjačem
Inovativni automobili (32): Lamborghini Miura (1966.): prvi suvremeni supersportski automobil
Inovativni automobili (34): Chrysler Imperial (1951.): prvi automobil sa servouređajem upravljača
Inovativni automobili (38): Oldsmobile Jetfire (1962.): prvi automobil s turbopunjačem
Inovativni automobili (39): Renault Voiturette (1898.): prvi automobil s kardanskim vratilom
Inovativni automobili (40): Maserati Biturbo (1981.): prvi automobil s dva turbopunjača
Inovativni automobili (42): Alfa Romeo Spider (1990.): uveo podešavanje faze ventila (VVT)
Inovativni automobili (47): Oldsmobile Curved Dash (1901.): prvi masovno proizvedeni automobil
Inovativni automobili (48): Saab 92 (1949.): prvi automobil sa sigurnosnom karoserijom
Inovativni automobili (52): Nissan 300ZX (1984.): prvi automobil s komandama audiouređaja na volanu
Inovativni automobili (53): Saab 99 Turbo (1978.): prvi europski uspjeh s turbopunjačem
Inovativni automobili (56): Lancia Aurelia (1950.): prvi automobil s V6 motorom