Lancia Aurelia talijanska “bella macchina”, proizvodila se od 1950. do 1958., kao sedan (B21), coupe (B20) i (B24) spider/convertible…
Lancia Aurelia je nazvana po slavnoj cesti iz Rimskog carstva, koja se proteže od Rima do Pise te je potvrdila ugled inovativnosti tvrtke Lancia. Osnovni model sedan, na slici, bio je dugačak 4420 mm, širok 1562 mm i visok 1500 mm. Međuosni razmak bio je razmjerno velik – 2858 mm.
Za razvoj bio je odgovoran Vittorio Jano. Koncepcija je bila napredna – transaxle, motor uzdužno sprijeda, a spojka, mjenjač, diferencijal i pogon straga. Ovjes je bio sprijeda neovisan, a straga oscilacijski. Kočnice su bile bubanj na svim kotačima, a gume radijalne, Michelin X 165SR400, a u sportskim modelima Pirelli Cinturato.
V6 motor, kojeg je konstruirao Francesco De Virgilio stvoren je prvenstveno kako bi se riješio problem vibracija motora V4. Cilindarski blokovi i glave bili su od aluminijske legure, kut među blokovima 60 stupnjeva. Središnje bregasto vratilo je preko gurajućih motki (OHV) pokretalo po dva ventila po cilindru. Za napajanje je bio zadužen rasplinjač Solex ili Weber.
Osnovni V6 motor iz 1950. imao je provrt 70 mm, hod 76 mm i obujma 1754 mm te je razvijao 56 KS pri 4000/min. Obujam je 1951. povećan na 1991 ccm (72 x 81,5), a snaga na 75 KS i 2266 mm (78 x 82), 90 KS, a 1953. na 2451 (78 x 85,5). Prva generacija V6 motora tvrtke Lancia proizvodila se do 1967.
Proizvedeno je ukupno 18.201 primjeraka modela Lancia Aurelia.
Inovativni automobili (1): Renault Fuego GTX (1982.) uveo daljinsko centralno otvaranje vrata
Inovativni automobili (2): Ford Vedette (1948.) uveo MacPhersonovu opružnu nogu
Inovativni automobili (3): Renault 4 (1961.) uveo zatvoreni, stlačeni rashladni sustav motora
Inovativni automobili (4): Nash Ambassador (1938.), prvi automobil s uređajem za hlađenje kabine
Inovativni automobili (5): Packard 180 Touring Sedan (1939.): prvi automobil s klima uređajem
Inovativni automobili (6): Mercedes-Benz 260 D (1936.): prvi serijski automobil s dizelskim motorom
Inovativni automobili (7): Porsche 356 (1952.) uveo potpuno sinkronizirani mjenjač
Inovativni automobili (8): Tucker 48 (1947.) uveo disk kočnice
Inovativni automobili (9): Peugeot 403 (1955.) uveo termostatski ventilator hladnjaka motora
Inovativni automobili (10): Plymouth Voyager (1983.): prvi obiteljski minivan – monovolumen
Inovativni automobili (11): Tracta (1928.): prvi automobil s prednjim pogonom
Inovativni automobili (12): Renault 16 (1965.): prva kombilimuzina s petorim vratima
Inovativni automobili (14): Duesenberg Model A (1921.): prvi automobil s hidrauličkim kočnicama
Inovativni automobili (15): Panhard 4 (1904.): prvi automobil s volanom!
Inovativni automobili (16): Lohner-Porsche (1900.): prvi automobil s pogonom 4×4, električnim!
Inovativni automobili (17): Tatra T77 (1934.), prvi serijski aerodinamični automobil
Inovativni automobili (18): Plymouth Valiant (1960.): prvi automobil s alternatorom
Inovativni automobili (19): Volvo PV544 (1959.): prvi automobil sa sigurnosnim pojasom u tri točke
Inovativni automobili (20): DKW F1 (1931.): prvi automobil s motorom ugrađenim poprečno
Inovativni automobili (21): Lancia Lambda (1922.): prvi automobil sa samonosećom karoserijom
Inovativni automobili (22): Mercedes-Benz 300 SD (1978.): prvi automobil s turbodizelskim motorom
Inovativni automobili (23): NSU Wankel Spider (1963.): prvi automobil s wankel motorom
Inovativni automobili (30): Mercedes 6/25/40 PS (1921.): prvi automobil s mehaničkim kompresorom
Inovativni automobili (31): Lancia Ardea (1948.): prvi automobil s 5-stupanjskim mjenjačem
Inovativni automobili (32): Lamborghini Miura (1966.): prvi suvremeni supersportski automobil
Inovativni automobili (34): Chrysler Imperial (1951.): prvi automobil sa servouređajem upravljača
Inovativni automobili (38): Oldsmobile Jetfire (1962.): prvi automobil s turbopunjačem
Inovativni automobili (39): Renault Voiturette (1898.): prvi automobil s kardanskim vratilom
Inovativni automobili (40): Maserati Biturbo (1981.): prvi automobil s dva turbopunjača
Inovativni automobili (42): Alfa Romeo Spider (1990.): uveo podešavanje faze ventila (VVT)
Inovativni automobili (47): Oldsmobile Curved Dash (1901.): prvi masovno proizvedeni automobil
Inovativni automobili (48): Saab 92 (1949.): prvi automobil sa sigurnosnom karoserijom
Inovativni automobili (52): Nissan 300ZX (1984.): prvi automobil s komandama audiouređaja na volanu
Inovativni automobili (53): Saab 99 Turbo (1978.): prvi europski uspjeh s turbopunjačem